Börze játék szabályai

A játékban 6 játékos játszik.
Ha kevesebben vannak a hiányzók helyett robotok játszanak.
Az új belépők valamelyik robottól veszik át a játékot.

A játék folyamán részvényekre lehet licitálni. A részvényeket az alábbi ábrák jelölik:

                   

Induláskor mindenkinek két részvénye van. Az információs táblázat mutaja részvények éppen érvényes árfolyamát, továbbá, hogy kinek mennyi készpénze és hány részvénye van.
A táblázat utolsó sorában a pillanatnyi első három helyezet vagyona jelenik meg (piros betűkkel).

Események

Az események részben véletlenszerűen következnek be.

Alapjövedelem

Minden nyolcadik lépésben, minden játékos alapjövedelmet kap: +2000 készpénzt.

Osztalék

Osztalék esetén az egyik részvény tulajdonosai osztalékot kapnak. Az osztalék összege 500 és 2400 között lehet.
Az osztalék esemény valószínűsége 1/8 (12,5%), részvényenként 1/48 (2%).

Árverés

Árverés esetén egy új részvény kerül kibocsátásra. Az új részvényt készpénzért és/vagy egy másik részvényért lehet megvásárolni. A részvény új árfolyama annyi lesz, amennyiért az árverésen elkelt, függetlenül attól mennyi volt előtte.
Az árverés esemény valószínűsége 3/4 (75%), részvényenként 1/8 (12,5%).

Válság

Válság esetén mindenki elveszti készpénze 90%-át.
A válság esemény valószínűsége 1/8 (12,5%).

Licitálás

Licitálni a Tartom megnyomásával lehet.

  • Ha senki sem licitál, akkor csökken az ár.
  • Ha többen is licitál(nak), akkor emelkedik az ár.
  • Ha csak egy licitáló volt, akkor "Előszőr", "Másodszor", "Harmadszor" után a licitálóé lesz a részvény.
  • A megvásárolt részvény értéke automatikusan levonódik a vásárló készpénzéből, ha az nem lenne elég akkor egy másik részvénnyel kell fizetni. Ha többféle részvény is eladható, akkor a vásárló választhat, melyiket adja el.

    Bejelentkezés, Beállítás, Indítás, Kilépés

    Bejelentkezni egy négybetűs becenévvel lehet. Az elsőnek bejelentkező játékos állíthatja be a játék célját, azaz azt az összeget, amely elérésekor a játék végetér. Ugyanez a játékos indíthatja el a játékot. Kilépés esetén egy robot veszi át a játékos helyét. Ha mindenki kilépett, leáll a játék.